Najbliższe terminy: 6 września 2020
Nawierzchnia | asfaltowa |
Długość toru | 1,2 km |
Szerokość | 6-10 m |
Zakręty | brak danych |
Najdłuższa prosta | brak danych |
Typ toru | sportowo-szkoleniowy |
Lokalizacja | ul. Rzepakowa 4, 31-989 Kraków |
Płyta poślizgowa - 7x70 m
Łuk poślizgowy - ⌀ 70 m
Stolica województwa małopolskiego prócz wielu turystycznych atrakcji i ciekawostek ma w swoim „repertuarze” także coś dla fanów motosportu. Mowa oczywiście o otwartym w 2017 roku torze Moto Park Kraków, który z chwilą otwarcia stał się jednym z ważniejszych punktów na mapie Polski, jeśli chodzi o tory sportow-szkoleniowe, a także obiekty eventowe.
Miłośnicy motoryzacji mogą korzystać z krakowskiego toru oczywiście za kierownicą samochodów, ale również motocykli oraz gokartów. Atutem toru wchodzącego w skład kompleksu Moto Park Kraków jest przede wszystkim bezpieczeństwo, które stanowiło priorytet dla projektantów. Podkreślić należy ponadto pozostałe walory toru i wspomnieć o „atrakcjach”, które wielbiciele szeroko rozumianej motoryzacji znajdą na torze Kraków. Pętla tory liczy sobie 1,2 kilometra długości, a w jego granicach znajdują się trzy nawadniane płyty do treningu jazdy w poślizgu. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż Moto Park Kraków to jedyny obiekt w kraju, który dysponuje płytą w kształcie litery „S” oraz sekcją zakrętów. Pozostałe płyty zlokalizowane na torze służą kierowcom do jazdy w zakrętach oraz na mokrej nawierzchni. Właściciele krakowskiego toru nie poprzestają jednak na wyżej wymienionych i planują budowę toru o nawierzchni szutrowej dla motorów oraz pojazdów typu baggy, oraz pełne oświetlenie toru.